Coronakrant.nl
  • Over coronakrant.nl
  • Contact
dinsdag, april 20, 2021
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
  • Home
  • Artikelen
  • Columns
  • Interviews
  • Nieuwsbrief
  • Home
  • Artikelen
  • Columns
  • Interviews
  • Nieuwsbrief
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
Coronakrant.nl
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten

Corona is (helaas) onderdeel geworden van ons dagelijkse leven en verdient wat ons betreft geen eigen ‘krant’ meer, maar slechts een katern in een bestaande krant. Na een jaar Coronakrant.nl hebben we daarom besloten ermee te stoppen en ons te focussen op andere, nieuwe dingen. To be continued…

Rien ne va plus! – Hoe sluit je veertien casino’s in zeven uur?

Marcel StevensdoorMarcel Stevens
16 maart 2020
3 min. leestijd
0
Rien ne va plus! – Hoe sluit je veertien casino’s in zeven uur?

‘Rien ne va plus’ kreeg voor Holland Casino een geheel andere betekenis op donderdag 12 maart. Als gevolg van het coronavirus werden binnen zeven uur alle veertien vestigingen van Holland Casino in Nederland gesloten.

We spraken met het crisismanagementteam Eindhoven over deze grote logistieke operatie die ook op emotioneel vlak veel betekende voor de medewerkers en de vaste gasten.

Wanneer is er besloten om alle casino’s te sluiten?

“Direct na de persconferentie van premier Mark Rutte om 15.00u volgde om 17.15u de conference call vanuit het hoofdkantoor te Hoofddorp. CEO Erwin van Lambaart had samen met het landelijke regieteam besloten om alle veertien vestigingen van Holland Casino om middernacht te sluiten! We hadden toen niet ingeschat dat de maatregelen die genomen moesten worden zo rigoureus zouden zijn. Het was een moeilijke maar noodzakelijke beslissing die voor ons allen pijn doet.”

We hebben samen de handen uit de mouwen gestoken en de klus geklaard, waarbij we vooral voor onze gasten alle tijd hebben genomen om deze vervelende beslissing uit te leggen en de rust te bewaren.

Erwin van Lambaart, CEO Holland Casino

Dat wat dus binnen zeven uur! Welke stappen hebben jullie ondernomen?

“Het was belangrijk om de rust te bewaren en het personeel en vaste gasten goed en juist te informeren. De medewerkers die op dat moment werkzaam waren zijn direct geïnformeerd. Alle andere collega’s zijn direct gebeld. Er waren zelfs medewerkers die al onderweg waren naar hun werk in het casino. Deze zijn toch gekomen om te assisteren met de complete lockdown.

Alle vaste klanten hebben een mail van ons ontvangen. Onze VIP-gasten zijn persoonlijk door onze Guest Relation Manager gebeld. Wat weinig mensen weten is dat Holland Casino ook een sociale functie vervult. Enkele gasten zijn die avond daadwerkelijk nog bij ons in Eindhoven langs gekomen om echt afscheid te nemen.”

ADVERTENTIE

Wat gebeurde er vervolgens?

“Om 23.00u die avond zijn de deuren gesloten, waarbij onze gasten die nog aanwezig waren nog een uur de tijd hadden om te vertrekken. Om 0.00u ging vervolgens de deur op slot. Heel vreemd.”

Hadden jullie een protocol liggen voor deze plotselinge sluiting?

“Zeker. Het is belangrijk om met alle vestigingen uniform te werken. De keuken van het restaurant moet dicht en alle machines moeten worden leeggehaald bijvoorbeeld. Ook hebben we vaste procedures met betrekking tot de geldafhandeling. Wanneer de boel op slot gaat moet de kluis leeg zijn.”

En nu?

“Tijdens de “the day after” hebben we met enkele collega’s ter plekke alle laatste werkzaamheden afgerond. De mensen die thuis kunnen werken doen dat nu ook. De medewerkers die dat niet kunnen, zoals de croupiers, facilitaire medewerkers en het keukenpersoneel, zitten thuis en wachten af. Ze hebben veel vragen. We worden komende week inhoudelijk op de hoogte gehouden wat het inhoudt om nu thuis te zitten.”

Hoe kijken jullie terug naar deze bijzondere dagen?

“Op het moment zelf handel je zonder na te denken. Je zit dan in de actieve modus. Pas later, bij mij was dat de volgende dag, heb je pas in de gaten wat de impact is van deze beslissing. Ik ben ongelofelijk trots op mijn collega’s. We hebben samen de handen uit de mouwen gestoken en de klus geklaard, waarbij we vooral voor onze gasten alle tijd hebben genomen om deze vervelende beslissing uit te leggen en de rust te bewaren.”

Tenslotte, wat is het advies voor andere bedrijven die moeten handelen in deze crisis?

“Zorg dat je een crisisteam hebt met heldere communicatielijnen. Binnen ons proces was het vanaf het begin duidelijk dat het landelijke regieteam de leiding heeft en korte lijnen heeft met de regionale crisismanagement teams. Daardoor blijft de situatie overzichtelijk. In het verleden hebben we ook training gevolgd om goed en adequaat te handelen tijdens een crisis. Dat betaalt zich nu uit.”

Tags: casinocrisismanagementondernemerschap

Delen

Gerelateerd Berichten

Help, ik verzuip in corona!

Blessure

26 februari 2021
Historisch laag aantal faillissementen in coronajaar: stilte voor de storm?

Historisch laag aantal faillissementen in coronajaar: stilte voor de storm?

21 januari 2021
Blokker

CEO Jeanine Holscher: ‘In 2022 schrijft Blokker zwarte cijfers’

19 januari 2021
40 procent ondernemers wil bedrijf snel verkopen

40 procent ondernemers wil bedrijf snel verkopen

17 januari 2021
Vrede sluiten met je pijn

Elske Doets: ‘Bij veel bedrijven zat voor corona al latent iets fout’

26 november 2020

Geef een reactie Antwoord annuleren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Nieuwsbrief ontvangen?

Schrijf je in voor onze tweewekelijkse nieuwsbrief.

Recente berichten

Marcel Stevens

Razende Reporter Marcel over het afgelopen Corona(krant)jaar: “Drie woorden, negen letters: wat kan wel?”

16 maart 2021
Coronakrant

Terugblik corona 2020 & 2021: 1 jaar corona(krant)!

14 maart 2021
Help, ik verzuip in corona!

DE HOOGSTE TIJD

11 maart 2021

Meest gelezen

  • reiskostenvergoeding 2021

    Reiskostenvergoeding 2021: noodmaatregel verlengd tot 1 april

    0 x gedeeld
    Delen 0 Tweet 0
  • 10 tips om thuiswerken zo productief en prettig mogelijk te maken

    2730 x gedeeld
    Delen 2730 Tweet 0
  • Het coronavaccin: de antwoorden op 9 veelgestelde vragen

    0 x gedeeld
    Delen 0 Tweet 0
  • 5 handige tools voor creatieve samenwerking op afstand

    4 x gedeeld
    Delen 4 Tweet 0
  • Collega’s ook tijdens corona laten bewegen? Organiseer een stappenchallenge!

    8 x gedeeld
    Delen 8 Tweet 0
Volgende item
Corona in een internationaal werkveld – de balans tussen de gezondheid van de werknemer en de continuïteit van de organisatie

Corona in een internationaal werkveld – de balans tussen de gezondheid van de werknemer en de continuïteit van de organisatie

Met onze familie van bedrijven verbinden wij mens en werk, maken HR-processen eenvoudiger met software en services, zijn de schakel tussen professionals en organisaties, ondersteunen bij personeelsontwikkeling en mobiliteit en bieden online arbeidsmarktoplossingen. Zo dragen wij al ruim 25 jaar bij aan het werkgeluk van zoveel mogelijk mensen en organisaties. Met Coronakrant.nl willen we ook ondernemers en werkgevers met elkaar verbinden. Coronakrant is een online platform waar ondernemers en werkgevers kennis en ervaringen met elkaar kunnen delen naar aanleiding van de uitbraak van het coronavirus in Nederland. Zo willen we elkaar niet infecteren, maar inspireren.

Categorieën

Artikelen Columns Interviews

Tags

anderhalvemetereconomie anderhalvemetersamenleving arbeidsmarkt arbeidsrecht corona coronacrisis coronamaatregelen coronavirus creativiteit digitalisering Economische impact energie gezondheid hoop horeca HR kansen kantoor leiderschap lockdown maatregelen mentale gezondheid nieuwe normaal NOW ondernemerschap onderwijs online ontslag overheidssteun positiviteit steunmaatregelen Thuiswerken tips toekomst TOZO vakantie verandering vitaliteit werken op afstand werkgeluk werknemers werknemerszaken wet- en regelgeving zorg zzp

© 2020 - Driessen Groep

Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
  • Home
  • Artikelen
  • Columns
  • Interviews
  • Nieuwsbrief
  • Over coronakrant.nl
  • Contact

© 2020 Driessen Groep